Scurtă istorie Montessori
Pilonii pedagogiei Montessori
Montessori în România
Întrebări și răspunsuri
Montessori se potrivește copilului meu?
De ce nu se potrivește Montessori copilului meu?
Întrebări și răspunsuri – Test Leawitt
Tranziția din Montessori în Tradițional (instituție privată sau publică)

Întrebări și răspunsuri

Care este scopul de a pregăti un mediu luând în considerare copilul?
Care este scopul de a lăsa un copil să exploreze casa?
De ce Montessori recomandă un colț al copilului în fiecare cameră?
Se potrivesc mediului Montessori: țarcurile, portițele, pătuțurile cu grilaj de lemn, etc.?
Montessori vorbește despre abilitatea copilului de a intui un cadru grațios de unul urât. Care este relația dintre frumusețe și activitatea copilului?
Care sunt activitățile considerate periculoase? La ce vârstă devin ele sigure?

„Adultul caută să perfecționeze mediul, copilul să se perfecționeze pe sine.”
Cum sunt timpul și ritmul copilului; diferite de ale adultului?
Cum diferă activitățile cu scop de jocurile fanteziste?
Prezentări date de educator – timp pentru a practica, pentru părinți.
Activitate creativă – Analiza mișcării

Ce anume subliniază Montessori în dezvoltarea independeței copilului? Ce vrea să spună prin independență? De ce este importanăa independența?
Cum se leagă independența cu mediul pregătit de acasă?
Ce anume facem pentru copil pe parcursul unei zile; lucruri pe care le-ar putea face singur? Cum putem structura sarcini pentru copil pentru a favoriza independența?
I-ai demonstrat vreodata copilului cum să aibă grijă de sine sau de mediul în care trăiește? La ce vârstă? De ce ai ales anumite activități?
Ai observat că fetele sunt mai independente decât baieții sau invers? Determină genul copilului activitățile pe care i le-ai prezenta?