ŞCOALA ELEMENTARĂ

Descrierea programului

Al doilea plan de dezvoltare, cuprins între vârtsa de 6 si 12 ani este planul copilăriei. Mintea absorbantă, caracteristică a copiilor de la naștere la vârsta de șase ani, devine mintea conștientă. Învățarea are loc acum într-un ritm mai lent și mai stabil. Programul elementar Montessori profită de perioada sensibilă a conștientizării, oferind o gamă largă de oportunități pentru copii de a-și explora cultura lor și a altora prin studiul istoriei, geografiei, artei, matematicii, limbajului sau a științelor.

Copiii din al doilea plan de dezvoltare nu mai sunt, de asemenea, ființe solitare. Acum tind să graviteze spre ceilalți, în mediul lor. În jurul vârstei de 6 ani, copiii încep să devină interesați de colegii lor și învață cum să se înțeleagă. Ei încep să aleagă să lucreze cu alții pe proiecte de interes reciproc. Până la 11 sau 12 ani, majoritatea elevilor preferă să lucreze cu ceilalți, nu individual.

Aceasta este perioada sensibilă pentru imaginație, pentru a vedea posibilitățile în experiențele reale. Programele elementare Montessori încep adesea anul școlar cu povestirea “Marilor lecƫii”. Aceste cinci poveşti imaginative prezintă o viziune holistică a cunoașterii, bazându-se pe materiale din diferitele discipline. Ele sunt menite să stimuleze imaginația elevilor, inițiind astfel explorarea în curriculum. Această educație cosmică spune cum universul nu este un loc aleatoriu sau ceva “care tocmai s-a întâmplat”, dar arată modul în care fiecare particulă, substanță, specie și eveniment are un scop specific și o contribuție pentru a face față dezvoltării altora. Scopul Mariei Montessori era ca copiii să înțeleagă valoarea recunoștinței pe care ființele umane o datorează altor părți ale universului şi să realizeze pe deplin că fără ei și contribuțiile lor la întregul interconectat, nu am putea trăi.

Programul elementar se concentrează pe a ajuta elevii să-și dezvolte caracterul. Oferim copiilor oportunități de a reflecta asupra problemelor de moralitate, justiție și empatie prin povestiri, activități de grup și servicii în folosul comunității. Profesorii și copiii lucrează împreună pentru a urmări proiectele și pentru a discuta strategii pentru a se asigura că elevul primește expunere în profunzime pentru toate materiile. Întâlnirile individuale părinte-copil-profesor sunt organizate de două ori pe an, cu scopul de a ajuta părinții să înțeleagă progresul copilului și să lase copiii să împărtășească realizările lor.

Avantajul sistemului Montessori constă în faptul că, indiferent dacă elevul are un ritm de învăţare mai alert sau mai încet, acesta va avansa în propriul sau ritm. Ca rezultat, copilul îşi clădeşte imaginaţia, încrederea în sine, respectul pentru ceilalţi şi îşi dobândeşte capacitatea de a învăţa pentru întreaga viaţă. Viitorul elev de clasa a şasea va fi foarte bine pregătit să facă faţă anilor adolescenţei şi dincolo de aceştia.

 

Descrierea clasei

Există 5 “Mari povești”, acestea având rolul de a introduce concepte-cheie și încurajează copiii să pună întrebări care apoi conduc la realizarea de proiecte individuale sau (mai frecvent) în grup.

“Marile povești şi conceptele pe care le introduc sunt:

  • Crearea universului: chimie, fizică, astronomie, geografie, geologie;
  • Povestea vieții: zoologie, botanică, paleontologie;
  • Povestea ființelor umane: omul preistoric, marile civilizații, nevoile fundamentale ale omului, migrația, geografia politică și economică;
  • Povestea limbii: citire, scriere, părți de vorbire, studiul cuvintelor, istoria limbajului, etimologia cuvintelor;
  • Povestea numerelor: istoria matematicii, operațiunile matematice, ridicarea la pătrat şi la a treia, algebra, geometria.

Educația cosmică

Curriculumul elementar introduce “educația cosmică”, felul în care sunt introduse lecƫiile la clasă ilustrând natura interconectată a cunoașterii. În timpul prezentărilor individuale și de grup, profesorul utilizează materialele Montessori pentru a ilustra concepte-cheie și apoi ghidează explorarea ulterioară pe fiecare materie în parte. Elevii desfășoară în mod regulat proiecte de cercetare bazate pe interesele lor și își prezintă descoperirile restului clasei.

Învăƫare dincolo de materialele Montessori

Pe lângă lucrul cu materialele Montessori, programul elementar se bazează în mare măsură pe experimente științifice, povestiri, cercetări în cărți, contact cu experți în comunitatea mai largă, excursii pe teren și servicii în folosul comunității. Muzica, arta, sportul, dansul, grădinăritul, îmbogățesc curriculum-ul Montessori și sunt disponibile tuturor elevilor ca explorare în diferite proiecte. Programul nostru bilingv permite ca întregul curriculum să fie prezentat atât în limba română, cât și în limba engleză.

 

Ce urmează?

Curriculumul elementar inferior (6-9) profită de entuziasmul natural al copilului pentru învățare și pune bazele abilităților necesare la nivelul următor. Curriculum-ul elementar superior (9-12) nu se concentrează numai pe dobândirea cunoștințelor, ci este conceput pentru a-i inspira pe copii să gândească și să pună întrebări.