CASA DEI BAMBINI

Descrierea programului

Chiar dacă fiecare clasă are un caracter unic, toate sunt guvernate de obiectivele centrale ale concentrării, coordonării, independenței şi a ordinii. Fiecare clasă, după cum sugerează şi numele, este o casă pentru copii. Aici un copil va gasi un mediu liniştit, ordonat, bogat în materiale practice, unde poate veni şi se poate simți liber să se dezvolte printre colegii săi. Toate activitățile pun accent pe încurajarea independenței și conexiunea activă cu lumea.

Mediile Montessori oferă o largă varietate de activități ce promovează abilitățile de auto-ajutor, rafinarea simƫurilor, dezvoltarea abilităților motorii fine şi grosiere, abilitățile sociale, dezvoltarea limbajului şi dezvoltarea cognitivă.

Fiecare copil poate lucra în ritm propriu, neîngrădit de concurență și încurajat de cooperare. Astfel se dezvoltă încrederea, stima de sine și plăcerea de a învăța.

 

Descrierea clasei

Programul Montessori Casa dei Bambini (3-6 ani) oferă copilului oportunități unice de a învăța mai bine, mai rapid și mai eficient prin experiență, îndrumare și practică. Educatorul Montessori este legătura dinamică cu mediul, oferind copilului un context pașnic, ordonat și plăcut care să sprijine învățarea și dezvoltarea abilităților în mod natural în această perioadă importantă de dezvoltare.

Învățarea are loc prin activitatea pe care şi-o alege copilul, în funcție de propriile interese, dar ghidat de educator.

Sala de clasă Montessori nu este doar un loc pentru învățarea individuală. Este o comunitate de copii unde aceştia învață să socializeze într-o varietate de moduri. Clasa este formată dintr-un grup de copiii cu vârste mixte. Copiii mai mici din clasa au posibilitatea de a observa și de a imita elevii mai mari, pe masura ce aceștia lucrează. Elevii mai mari au posibilitatea de a-şi consolida propria lor cunoaştere, prin explicaƫiile pe care le dau celor mici cu privire la ceea ce fac şi prin faptul ca îi asistă pe aceştia, devenind mentori.

Clasa este împărƫită în 5 arii: viață practică, senzorial, matematică, limbaj, artă şi ştiinƫe/cultură.

Procesul educațional este centrat pe copil, iar curriculumul este personalizat pentru fiecare copil în parte.

 

Ce urmează?

Cunoștințele și modelele de învățare stabilite în aceşti ani încurajează copiii sa fie încrezători, competenți, curioși și pregatiți să treacă la următoarea fază de învățare în cadrul MSI şi anume Programul Elementar (6 ani până la 9 ani).

Tranziția către programul Elementar are loc atunci când copilul e pregătit şi poate avea loc oricând, pe parcursul anului şcolar.

Tranziția începe cu scurte vizite în cadrul clasei elementare, vizite de câte o oră, copilul fiind însoțit de asistent, pentru ca apoi copilul să rămână în clasa elementară pentru perioada de lucru. Tranziția se face treptat şi depinde de nivelul de confort al copilului. Procesul poate dura de la o săptămână până la o lună.