“Prelegerile din 1944 de la Colombo, inedite până în prezent, reprezintă o comoară de principii ale științei umane pe care ar trebui să se bazeze educația. Maria Montessori explică puterile copilului și evidențiază incapacitatea adultului de a recunoaște capacitățile inerente ale copilului. Ea face observații semnificative cu privire la asimilarea limbilor străine de către copii și oferă modalități constructive de sprijinire a acestui proces. Pe un ton conversațional, dar totuși profund emoționant, analogiile și anecdotele țes o narațiune coerentă a dezvoltării copilului. Documentul istoric reprezintă un apel clar la conștientizarea nevoilor copilului și a adevăratei naturi a personalității sale în devenire.”

 

 

 

 

“În educația Montessori, profesorul este într-un proces continuu de a învăţa să îmbine teoria și practica, ezotericul și practica. Profesorul este mai întâi de toate un observator; apoi, abia atunci când ajunge să identifice cu uşurinţă etapele de dezvoltare și nevoile individuale ale fiecarui copil, devine facilitatorul explorării ulterioare.” – Susan Mayclin Stephenson

 

 

 

 

“O experiență de cincisprezece ani în care am învățat zi de zi, an de an, cum să creez o educație Montessori autentică acasă, de-a lungul claselor primare, gimnaziale și liceale”.
Susan Stephenson a urmat cursurile de formare a profesorilor AMI pentru 0-3, 3-6 și 6-12 ani și a lucrat la clasa multi ani cu copiii. Chiar dacă aceasta carte nu trebuie privită ca un manual de instrucțiuni pentru educația Montessori acasă, speram că această carte sa fie utilă pentru părinții și profesorii care doresc să înțeleagă valoarea unui parcurs educațional unic, mai degrabă decât să creadă că toți copiii ar trebui să fie educați exact în același mod (atât în școlile tradiționale, cât și în cele Montessori).
Ideea este sa “urmam copilul.”
“De asemenea, sper că aceasta carte va ajuta copiii pe parcursul dezvoltarii lor, dar și tinerii adulți să simtă că propriile alegeri, propria individualitate, pot fi respectate. Cred că drumurile educaționale unice și creative, cum este acesta, vor contribui la rezolvarea problemelor viitorului.” – Susan Mayclin Stephenson

 

Mulți oameni știu că Montessori este un program preșcolar renumit pentru educația timpurie, dar este mult, mult mai mult decât atât.
Această cărticică prezintă o scurtă introducere într-un sistem de educație bazat pe susținerea celui mai înalt potențial al ființei umane, punând mai presus de orice altceva satisfacerea nevoilor fizice, mentale și spirituale ale omului.
Sunt prezentate imagini din întreaga lume care arată cum sunt satisfăcute nevoile de explorare, mișcare, efort maxim și autocontrol. Vedeți cum este respectată cultura unei țări atunci când sunt introduce principiile Montessori și multe altele. Există 140 de ilustrații color. Autoarea, Susan Mayclin Stephenson a cărei prezentare la Congresul Internațional Montessori AMI din 2013 a stat la baza acestei cărți, este un susținător Montessori internațional, examinator al cursurilor AMI, deținător al diplomelor AMI la nivelurile 0-3, 3-6 și 6-12, mamă, bunică, artistă și autoare. Susan împărtășește o parte din ceea ce a învățat și predat în călătoriile sale în SUA, Bhutan, India, Nepal, Suedia, Rusia, Romania. Aceste experiențe acumulate de-a lungul unei vieți de muncă Montessori oferă o perspectivă asupra copilăriei și a copilului universal.

 

 

Cartea “O Mamă Montessori” a fost scrisă în anul 1912. La acea vreme metoda Montessori avea doar 5 ani de când începuse să fie pusă în practica de către Dr. Maria Montessori. Existau doar câteva instituții de învățământ care aplicau această metodă inovatoare, iar autoarea a dorit să se convinga de aplicabilitatea și avantajele metodei, făcând observare în prima grădiniță deschisă de Dr. Maria Montessori.
Deși au trecut mai bine de 100 de ani, metoda Montessori este la fel de actuală, având rezultate uimitoare căci indiferent cât de mult am evolua nevoile si tendințele umane sunt și vor rămâne aceleași.
Dr. Maria Montessori nu a făcut altceva decât să observe copilul și să răspundă nevoilor fiecarui plan pe care acesta îl traverseazâ (0-6, 6-12, 12-18, 18-24 ani).
Cu toate că în prezent există foarte multe gradinițe și școli Montessori cu tradiție și vechime, oameni formați și cu experiență, aplicarea și implementarea metodei Montessori, în continuare ridică aceleași întrebări precum la doar 5 ani de când începuse să fie pusă în practică de Dr. Maria Montessori.
O dată cu traducerea acestei cărți sperăm să aducem și răspunsuri la întrebări ce mulți dintre noi ni le-am pus atunci când Montessori a pătruns în viața noastră.

Concentrarea atentiei este o practică antică în Est, o mare nevoie de sănătate și fericire în Occident și o practică de zi cu zi în școlile Montessori. Autoarea își spune aici povestea ei despre cei peste 45 de ani de meditație și muncă în domeniul Montessori și oferă sugestii detaliate atât pentru părinți, cât și pentru profesori, pentru a ajuta la dezvoltarea acestei abilități în ei înșiși, dar și în copiii cu care trăiesc. “Practici de concentrare a atentiei în educație: abordarea Montessori” de Dr. Angeline Lillard, este inclusă în această carte.

“Despre autoare,

După obținerea unei diplome de licență în două domenii, filosofie și religie comparată, la Universitatea de Stat din San Francisco, Susan a lucrat ca și consilier într-un centru de detenție pentru infractori minori. Tocmai lucrul cu tinerii cu probleme, proveniți atât din familii sărace, cât și înstărite, din zona orașului San Francisco, a convins-o pe Susan de faptul că, pentru a se atinge potențialul maxim, atât al fiecărui individ în parte, cât și al societății în ansamblu, educația trebuie începută cât mai devreme posibil.
În anul 1971, Susan a obținut două diplome, la Institutul Maria Montessori din Londra, Anglia și de la cel din Washington, DC, diplome care îi dau dreptul să lucreze cu copii cu vârste cuprinse între 2.5 și 12 ani.
După ce a lucrat cu aceștia timp de 20 de ani, a obținut diploma de educator pentru grupa 0 – 3 ani, la Institutul Montessori din Denver, Colorado, a terminat un masterat în educație la Universitatea Loyola din Maryland și un curs despre inteligențele multiple cu Howard Gardner, de la Școala Postuniversitară de Științe ale Educației a Universității Harvard.
Susan a călătorit în peste 60 de țări. De multe ori, le împărtășește din experiența ei celor pe care îi întâlnește în locurile pe care le vizitează, prin artă, mai ales prin picturile în ulei pe care le puteți vedea pe pagina ei de internet. A lucrat atât cu părinți, cât și cu profesori, a adunat informații și materiale care să ateste stadiile de dezvoltare ale copiilor, a oferit consultanță în școli și a fost examinator în cadrul cursurilor de pregătire Montessori.
Susan este si autoarea cărții Child of the World: Montessori, Global Education for Age 3 – 12+. (n.trad. – care se referă la metodele Montessori de educare a copiilor cu vârste cuprinse între 3 și 12 ani și a celor mai mari de 12 ani.)
Pentru mai multe informații despre Susan, accesați pagina www.susanart.net ”

 

“Despre autoare,

Silvana Quattrocchi Montanaro a fost medic specializat în Psihiatrie. În 1955, Adele Costa Gnocchi o roagă să lucreze în Programul de Formare a Educatorilor pentru grupa 0-3 ani, unde predă Neuropsihiatria, Igiena și Nutriția copilului.

Membru fondator al Institutului Medical Italian pentru studiul fenomenelor de relaxare și a stărilor de conștiință. Devine expert în tehnica de relaxare R.A.T. (Training autogen în terapia respiratorie).

Din 1968, îi pregătește pe viitorii părinți să vină în întâmpinarea nevoilor fizice și psihologice ale dezvoltării copiilor.

Dr. Montanaro a fost Profesor de Psihopedagogie Neonatală la Școala de Obstetrică Psihosomatică şi Psihoprofilaxie, Neonatologie și Ginecologie, în cadrul spitalului “Cristo Re”, Roma.

A susținut seminarii și conferințe în Europa, Statele Unite, Mexic și Japonia pentru a sensibiliza părinții și educatorii cu privire la importanța primilor ani de viață în construirea personalității.

Dr. Montanaro a fost Directorul Programului de Formare a Educatorilor pentru grupa 0-3 ani din Roma, Denver, Mexic și Londra, program de formare A.M.I. (Association Montessori Internationale). ”

 

 

“Copilul Vesel”, de Susan Mayclin Stephenson, o lucrare deosebită prin care autoarea, și-a propus “să ajute părinții să caute, să descopere, să aprecieze și să sprijine nevoile mentale, fizice și emoționale ale copilului în primii trei ani de viață.”

 

“Despre autoare,

După obținerea unei diplome de licență în două domenii, filosofie și religie comparată, la Universitatea de Stat din San Francisco, Susan a lucrat ca și consilier într-un centru de detenție pentru infractori minori. Tocmai lucrul cu tinerii cu probleme, proveniți atât din familii sărace, cât și înstărite, din zona orașului San Francisco, a convins-o pe Susan de faptul că, pentru a se atinge potențialul maxim, atât al fiecărui individ în parte, cât și al societății în ansamblu, educația trebuie începută cât mai devreme posibil.
În anul 1971, Susan a obținut două diplome, la Institutul Maria Montessori din Londra, Anglia și de la cel din Washington, DC, diplome care îi dau dreptul să lucreze cu copii cu vârste cuprinse între 2.5 și 12 ani.
După ce a lucrat cu aceștia timp de 20 de ani, a obținut diploma de educator pentru grupa 0 – 3 ani, la Institutul Montessori din Denver, Colorado, a terminat un masterat în educație la Universitatea Loyola din Maryland și un curs despre inteligențele multiple cu Howard Gardner, de la Școala Postuniversitară de Științe ale Educației a Universității Harvard.
Susan a călătorit în peste 60 de țări. De multe ori, le împărtășește din experiența ei celor pe care îi întâlnește în locurile pe care le vizitează, prin artă, mai ales prin picturile în ulei pe care le puteți vedea pe pagina ei de internet. A lucrat atât cu părinți, cât și cu profesori, a adunat informații și materiale care să ateste stadiile de dezvoltare ale copiilor, a oferit consultanță în școli și a fost examinator în cadrul cursurilor de pregătire Montessori.
Susan este si autoarea cărții Child of the World: Montessori, Global Education for Age 3 – 12+. (n.trad. – care se referă la metodele Montessori de educare a copiilor cu vârste cuprinse între 3 și 12 ani și a celor mai mari de 12 ani.)
Pentru mai multe informații despre Susan, accesați pagina www.susanart.net ”